Ligger i sängen och tar de lugnt.. Dimma på flygplatsen så väntar på att vårat plan ska landa. Om de inte kan landa blir de en låång arbetsdag imorgon istället för en kortdag..

I januari får vi ny flygplanstyp i Sundsvall också, istället för vår saab2000 som tar 50 passagerare så ska vi flyga ATR 72-500, vilket innebär 72 platser och två värdinnor ombord. Jag ska alltså på utbildning på ny flygplanstyp den 23 november!! Så himla roligt! Och med den blir det min 4:e flygplanstyp och första gången som multicrew. Jag har bara flugit som singlecrew tidigare.. Spännande OCH roligt! När jag jobbade på Skyways dom tyvärr inte finns idag så hann jag flyga både embraer145 och fokker50. Utbildningen sker i Stockholm, Ängelholm och Visby. Så nu vet jag iallafall vad jag kommer göra en månad framöver ..

Kram på er


Kommentera

Publiceras ej