Idag har jag, mamma, Jack och mina tre systrar varit till thailändska paviljongen samt döda fallet i Ragunda kommun.
Thailändska paviljongen var jättefin måste jag säga, kul att se för barnen också, jättefina saker som skänkts från thailand till Sverige. Rekomenderar att man åker dit om man är intresserad av kultur och byggnader! Man fick också paddla nån slags thailändsk båt i dammen framför paviljongen, de var kul. Väldigt längesen jag paddlade, vi har ju faktiskt en kanot hemma hos mamma och pappa som jag tror jag ska ta ner till sjön nån dag/kväll! Mer om paviljongen kan du läsa här om du är intresserad: Thaipaviljongen
 
Efter thaipaviljongen åkte vi vidare till döda fallet som ligger efter Bispgården, ett av sveriges största vattenfall som blev tömt av misstag för 200+ år sedan av en herre som kallades för vildhussen. En hel sjö försvann i princip. Mer om det kan du läsa här: Dödafallet
 

Kommentera

Publiceras ej