Har gjort upp ett träningschema som jag hittade på nätet som jag tyckte verkade vettigt och jag har bestämt mig för ett 3-split chema då det också verkar vettigast över vad jag kan läsa mig till på internet. Mitt mål är att få en slankare kropp samt mer definierade muskler. Jag satsar nu helhjärtat på det här och jag hoppas på goda resultat. Det lär ju ta ett tag och man vill ju som alla andra att man ska bli biff över natten men det funkar ju tyvärr inte så ;)
Jag äter också med hjälp av appen lifesum för att jag ska få lättare att se hur många kalorier jag får i mig. Eftersom jag har som mål att gå ner i vikt så ska jag inte äta mer än 1483 kcal/dag för att minska 0,7kg / vecka. Vi får väl se hur det går som sagt. Jag kommer att försöka använda bloggen som en slags dagbok för att se om jag får några framsteg!
 
Jag kommer att träna måndagar, onsdagar och fredagar, samt gå lite promenader när jag kan och vill.. som jag brukar göra.
 
Måndagens träning gjorde jag istället igår av olika anledningar, så här såg det ut:
 
Uppvärmning: crosstrainer 10 min - 87kcal 
 
Marklyft 10 kg, 3 set 10 reps
Squats med stång 10kg, 3 set 10 reps
Utfall med hantlar 5kg per sida, 1 set 10 reps (stramade nåt så djävulskt i baksida lår så får se om jag kör utan vikter nästa gång till att börja med. Vad ovan man är!!)
Benspark framåt 21 kg, 3 set 10 reps
Leg press 37kg, 3 set 12 reps
plankan, 1 set 30 sekunder
 
Var helt mör i bena efteråt. De va skönt att få de gjort. Tanken var att jag också skulle ha gjort vadpress och höftpress men fattade inte hur maskinen för vadpress funkade så jag struntade i det den här gången. Det gjorde nog inte så mycket denna gång, men ska kolla in den igen nästa måndag då det är dags igen.
 
Ha de!

Kommentera

Publiceras ej