Idag är det som rubriken lyder, fredag den 19 juli 2013. Jag har kommit igång på riktigt med min träning nu 3-4 ggr i veckan och känner att jag börjar få in det i mina rutiner igen. Har också fått igång min mat som jag vill ha det och börjar faktiskt se resultat igen, snyggare armar, mindre mage. Så det här kan nog bli jäkligt bra i slutändan :)
 
Jag har varit barnledig från min son hela veckan (tråkigt) men har istället kunnat fokusera bara på mig och jag tror faktiskt att jag har behövt det! Sov till 10.30 idag, snacka om skönt! Idag ska jag träna överkropp på gymmet, det är roligast enligt mig ;)
 
Efter träningen tänkte jag prova på en Kycklingburgare med Guacamole! Recept får ni nedan
 
Ingredienser för 4 st burgare
  • 400g kycklingfärs
  • 200g kvarg
  • 1 avokado
  • 2 tomater
  • 1 gul paprika
  • salladsblad
  • salt, peppar, vitlök och chilipeppar
Hur du gör burgarna:
 
Blanda kycklingfärsen med två pressade vitlöksklyftor och de övriga kryddorna efter smak och tycke!
Forma färsen till biffar och stek i panna på medeltemperatur. När de är nästan färdiga kan man slänga in dem i ugnen på 175g c i ca 10-15 min tills de är helt genomstekta.
 
Hur du gör guacamolen:
 
Mosa avokadon med en gaffel, finhacka en tomat och blanda med avokadon
Blanda ner kvarg och pressa ned två vitlöksklyftor
Krydda med salt och peppar
 
Använd salladsbladen istället för bröd ( det går också bra att tex använda sig av portabellasvamp som bröd) Fyll "brödet med skivad tomat, paprika och guacamole.
 
 
Lägger ev. upp bild i eftermiddag när de är färdiga :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej